Kas bijt de zon, recensie - Gera Raakt
TOP
Recensie kas bijt de zon, serie Leren Lezen AVI start Uitgeverij Zwijsen, GeraRaakt.nl
Boeken Lifestyle Shoppen

Kas bijt de zon, recensie

Kas bijt de zon, recensie. Dit boekje is onderdeel van de serie Leren Lezen AVI start van Uitgeverij Zwijsen. Onze dochter kreeg dit leesboekje voor beginnende lezers voor haar zesde verjaardag en in dit blog vertel ik je er graag wat meer over.

Leren Lezen AVI start

Als kinderen beginnen met leren lezen, vaak in groep 3 of klas 1, maken ze eerst kennis met de letters van het alfabet. Vervolgens leren ze met deze letters simpele woordjes te maken en zodra ze dit eenmaal beheersen wordt de volgende stap gemaakt: zelf een boekje lezen! Dit gebeurt op leesniveau AVI start: leesboekjes met korte woorden en eenvoudige zinnen. Kas bijt de zon is onderdeel van de serie Leren Lezen AVI start van Uitgeverij Zwijsen en perfect voor beginnende lezers.

Kas bijt de zon

Schrijfster van Kas bijt de zon is Bette Westera. Ken je nog geen boeken van haar hand? Zonde! Zij kan als geen ander ander lichte en minder lichte thema’s voor peuters en kleuters verwoorden. Met haar (prenten)boeken heeft ze al verschillende prijzen gewonnen. Ben je nieuwsgierig geworden? Kijk dan even hier.

In kas bijt de zon wordt er geen gebruik gemaakt van hoofdletters, maar wel van leestekens als komma’s en punten. De schrijfstijl in kas bijt de zon is als volgt: kas wil een bal. kijk, daar is er een. daar, een bal in zee. kas gaat er op af. waf waf, hap, beet! maar … is dat wel een bal?

Het verhaal gaat als volgt: Pip en Zip hebben het warm en gaan met de bus naar het strand. Ze nemen de bal mee in zee. Maar dan pakt Kas de hond de bal met zijn bek. De bal gaat stuk… Dan gaan Pip en Zip toch in de zee. Het is laat geworden en de zon zakt in de zee. Ze gaan naar huis. Maar waar is Kas? Hij is in zee en wil de bal. Kas bijt de zon. Straks bijt hij hem nog lek! Kas laat de zon los. Dag zee, dag Zip! Dag zon, dag Pip!

Conclusie

Kas bijt de zon is echt een leuk verhaaltje voor beginnende lezers. Het boekje is nog leuker als ze van honden en het strand houden. Onze dochter kan nu nog niet/een beetje lezen, daarom is het nu nog een beetje moeilijk voor haar, maar als ze straks in klas 1 (groep 3) zit komt dat helemaal goed. Als je het boekje leest dan merk je gelijk dat het voor beginnende lezers is. De korte zinnetjes, makkelijke woorden die toch sterk op elkaar lijken zoals Pip en Zip.

Mijn beoordeling kas bijt de zon:

Vond je dit artikel leuk om te lezen en wil je in de toekomst niks missen? Volg me dan ook op social media: Facebook, Twitter of Pinterest.

Gera Stockschen

Op GeraRaakt.nl deel ik mijn ervaringen met het (gezins)leven dat mede door ADHD en autisme af en toe erg interessant is. Ik kan moeilijk stilzitten en heb veel interesses die ik graag tot op de bodem uitzoek. In steekwoorden omschrijf je mij het beste als: boekenwurm, blogger en levensgenieter. Wil je meer weten? Ga dan even naar de pagina Over mij.

«

»

what do you think?